Neler Okudum- Okuyorum




Kusursuz Kadının Peşinde; Vamık D. Volkan

İlk kez bu kadar ayrıntılı bir psikanaliz hikayesi okudum. Tam 5 yıl boyunca haftada 4 kez seans yapan Dr. Vamık ve 57 yaşındaki hastasının öyküsü oldukça ilginçti. Irwin Yalom'un romanlarında hikaye-kurgu ağır basar, bu kitapta ise sadece hastanın travmaları vardı. Hasta küçük bir çocukken babası tarafından banyoda kamçılanıyor, babaannesi ise doğru düzgün kakalar yapması, yemek yemesi gibi konularda çok katı, torunlarını bilerek aç bırakıyor.Anne bir-iki yıl arayla peşpeşe çocuk doğuruyor ve hastanın çok sevdiği zenci dadısı bir sebeple evden kovuluyor.

Hasta, doktora aynı kadınla üst üste iki gece geçirememe, sürekli yeni partner arayışı, yalnız uyuyamama, erkek dünyasında yer alamama gibi şikayetlerle geliyor. Beş yıl ve yüzlerce seans boyunca adamın neredeyse bilinçaltının tamamı hallaç pamuğu gibi atılıyor. İlginç, sarsıcı bir okuma oldu. Keşke benim de binlerce dolarım ve yüzlerce saatim olsa.

Run Gülüzar Run, Ayşegül Kocabıyık

Bir-iki saat içinde bitti. Doksanlarda ergen olan bizim kuşağın bol bol gülümseyeceği bir anlatı. Dar gelirli bir aile kızının büyüme sancıları. Tepesi attıkça karısını döven bir baba, gelinini ve torunlarını şikayet etmekten ve ''aptes'' (Doğrusu abdest değil mi bu kelimenin) almaktan başka işi olmayan babaanne, Cine5 şifresi çözmeye çalışan erkek kardeş, orkidsiz adet görme çilesi, Ricky Martin- Tom Cruise- MFÖ -Tarkan günleri, 900'lü hatlar, ev telefonundan çaldırıp kapatmalar..Hey gidi günler.


Başlangıç; Dan Brown

Yalan yok, kendini okutmayı biliyor bu adam. Bu sefer kahramanımız Elon Musk'a benzeyen bir teknoloji dehası. Adam nereden gelip nereye gidiyoruz sorularının cevaplarını bulmuş ve kilise-cami-havra bu cevaplardan dolayı adama çok kızgın. İspanya Kralı var, bir prens var, prensin nişanlısı güzel ve asi müze müdürü var. Neyse ki sonunda içimize bir ferahlık yayılıyor. Yine de ben Melekler ve Şeytanlar, Dijital Kale, Da Vinci Şifresi zamanlarında  kaldım. Nedense Cehennem ve Başlangıç biraz baştan savma geldi.

En Eski Yüz; Pelin Buzluk

İlk kez okudum yazarı. Bu işi biliyor. Bazı cümleler çok vurucuydu. Başka kitaplarını da okuyacağım.

4321, Paul Auster

Of..Ne okumaydı. Oku oku bitmedi. 1100 sayfadan fazla. Google'a bakmasaydım ne olduğunu anlamazdım ayrıca. Kitap Auster'in öz yaşam öyküsü anladığım kadarıyla. Yalnız üç farklı versiyon daha yazmış ve 1960'ların acayip ayrıntılı Amerikan tarihi onlarca sayfa tutuyor. Beyzbol, başkanlar, sinema, edebiyat..Ne ararsan var. Amerika ile ilgili çok zengin bir kaynak olmuş. Özellikle beyzbol sayfalarını tamamen atlayarak zar zor bitirdim.

Öz; Dr. Ken Robinson

Çok umutlu başlasam da dişe dokunur bir şey yok. Çocuklarınızı zorlamayın , ilgi alanlarına dikkat edin, notları umursamayın vb.

Koşulsuz Ebeveynlik; Alfie Kohn

Yine çok sarmayan bir kitap. Bu alanda epeyce okuma yaptığımdan belki vasat geldi. Oldukça ayrıntılı ve kapsamlı. Belki bir şans daha vermeli.


Yılbaşından beri  çalışmıyorum. Dizüstünü çocuklar evdeyken açamıyorum. Bu sebepten kitap yazılarına ilk kez bu kadar ara verdim. Pek çok şey okudum. Okuyorum. Son okuduklarımdan biri Semih Gümüş'den Yazar Olabilir Miyim? isimli kitap. Semih Bey, sürekli ustaları okumanın zorunlu olduğundan bahsediyor. Bu, yazar olmanın amentüsü ona göre. Bir liste vermiş ve şaşkınlıkla çoğu ismi hiç okumadığımı fark ettim. Yazar olacağımdan şüpheliyim ama ustaları okumakta çok geç kaldığımdan eminim.Aşamalı listenin ilk basamağında yazanları sipariş ettim. Gelince yazabilmeyi  umuyorum.




Etiketler: ,