Altıncı Yaşa Doğru Kitaplarımız-2

3-6 yaş kitaplar

22. Frederick : Çok övülmüş bir kitap ama ı ıh. Biz tutmadık.

23. Anahtar: Hikayeyi sevmiyorum.Üç afacan oğlan çocuk annelerini çileden çıkartıyor ve soğukta bekletiyor. Yalnız, suluboya ile yapılmış resimleri çok güzel. Kırların ortasındaki iki katlı ev, oturma odasının gerçek bir çocuklu ev görüntüsünde olması, annenin yüz ifadeleri çok hoş ayrıntılar. 

24. Cömert Ağaç : Her defasında boğazıma bir yumru oturtan çocuk kitabı. Ağacın cömertçe her şeyini vermesi, çocuğun bencillik ve vefasızlığı, sonunda yine de gelip ağaca sarılması..Ağacın çocuğa yaşlandığında bile ''çocuk'' demesi, hep çok mutlu oldukları çocukluk çağına dönmeye çalışması..Çocuğa bir şeyler verebildiği müddetçe ağacın mutlu olması..Tanıdık geldi mi?

25. Kütüphanedeki Aslan: Yine kural kavramını anlatmak için başarılı bir kitap. İngiliz stayla insanlarla dolu, biraz soğukça..

26. Değirmenci ile Baykuş: Benim sevdiğim Emre'nin dönüp bakmadığı kategorisinde.. ''Dost, yaşamda bir ışıktı'' cümlesi ile aklıma kazındı.

27. Hiç Hata Yapmayan Kız: Günümüzün mikemmel anaları ve çocukları içim şiddetle tavsiye olunur.

28. Fare Evi: Ah bu kitabı nasıl anlatayım..Masal gibi. O minicik minicik yataklar, dantelli örtüler, deterjan kutuları, krep tavaları, meyveler-sebzeler..Olağanüstü.

29. Kaka Kitabı: Hiçbir tavsiye vs olmadan aldım, erkek anneleri iyi bilir; 3-5 yaş arası bir kaka-popo-pipi merakı var. Bu kitap kaka ile ilgili oldukça ayrıntılı, ilginç ve ansiklopedik bilgiler veriyor. 5 yaşa daha uygun. Küçükler sıkılır.

30. Bekçi Amos : Enfes pastel renkler, ayrıntılı çizimler, yumuşacık bir hikaye, tavsiye ediyoruz efendim.

31. Memo ve Ay: Öyküyü çok sevmedim ama bu  kitabın çizimleri sihirli gibi. İnsanı içine alıveriyor. Öyle bakakalıyorsunuz sayfalara.

Kısa bir süre önce okuldan bir anne, en sevdiğim çocuk kitabını  sordu. O anda cevap veremedim. Eve gidince üşenmedim, bütün rafları indirdim. Gönlüm bu dört kitabı seçti. 



Online kulüp sayesinde hiç bilgim ve tecrübem olmayan 7-14 yaş grubu kitaplarla tanıştım. Açık söylemek gerekirse çok hoşlanmadım bu kategoriden. Hikayeler basit geldi ama bu iki kitap; Kumkurdu (1.si) ve Rico-Oskar, Derin Gölgeler beni çok etkiledi. Kah güldüm, kah ağladım. Yazarlarına hayran kaldım. Emre için değil kendim için saklıyorum onları.


Bu da öylesine. aralık 2015



Bugün gelen kargo..

Etiketler: , ,