Altıncı Yaşa Doğru Kitaplarımız-1

Ah bu nasıl bir güzellik? Çarpılmamak mümkün mü?

Emre'ye kitap okumak uyku öncesi rutinimizin bir parçası. Eren ise kitapları atmak, kemirmek, yırtmakla ilgileniyor.

Kitap aldığım sitedeki alışveriş sepetimde kendime seçtiklerimin iki katı kadar Emre için alacaklarım bulunuyor. Sayının giderek artmasından BDK sorumluydu bir ara. Öyle güzel kitaplar buluyor ve öyle güzel anlatıyorlar ki, hemen alıyordum (Kitap tavsiyesi isteyenlere bu siteyi öneriyorum). Şimdilerde ise online okuma kulübümüz sayesinde her ay en az 3 kitap alıyorum

Çocuklu hayatta 6 yıla doğru giderken Emre'nin kitaplığında bulunan kitapları listeliyorum: 


1. Fırtınalı Gece: Sevmedi, çok az okundu. Hikayede bol bol fırtınalar, karlar, nasıl desem bir ürküntü durumu var sanki. Ben de çok ısınamadım doğrusu.

2. Minik Tohum: Aç Tırtıl'ın yazarının kitabı olduğundan her çocuklu eve girmiştir sanırım. Eh işte diyebiliriz, uzunca bir hikaye. Okulda da okudukları için biliyor tohumun başına neler geleceğini, nadiren alıp okuyoruz.

3. Üff, keşke kardeşim olsa : Kardeşe hazırlık aşamasında bizim çok işimize yaradı. Bir daha da okumadık. Belki Eren'e okuruz ;)

4. Kıpır Kıpır: Çok seviyorum, çizgiler nefis, hikaye harika. Her çocuğun kitaplığında olmalı dediğim sımsıcak bir kitap. Daha önce de yazmıştım hakkında.

5. Ejderhalar da Tuvalete Gider mi: Alt ıslatma üzerine bir hikaye dendiği için aldım ama beni de Emre'yi de pek mutlu etmedi.

6. Ayda, Küçük Poni, Güneşli Bir Gün, Gölde: Tübitak kitapları. 3-4 yaş aralığı için daha uygun. Çok resimli, az yazılı. Resimleri canlı, rengarenk.

7. Güvercin Geç Yatmasın: Her sayfada tek kelime bulunuyor, çizimler çok güzel, güvercinin duyguları çok güzel yansıtılmış.

8. Akşam Olunca: Karanlıktan korkan çocuklar için gayet iyi yazılmış, faydalı bir kitap. Aldığımız dönemde epey okusak da son zamanlarda pek elimize almadık.

9. Bay Moris Lessmore'un Uçan Kitapları: Kısa filmi de çekilmiş ve ödül almış bir kitap. Çok güzel ama biraz daha yetişkin tarzı.

10. Bir Kabuğu Paylaşmak: Sahip olduklarını başkalarına da vermek ekseninde, güzel bir hikaye, çok tatlı çizimler.

11. Neden? Zebralar neden çizgili, aslanın neden yelesi var gibi sorulara eğlenceli cevaplar veriyor. Sevdiği bir kitap Emre'nin.


12. Arkadaşım Makinist, Aşçı , Postacı: Arkadaşım serisi bir dönem favorimiz oldu. Özellikle makinist ve postacıyı sık sık okuduk. 4-5 yaş üstü için daha uygun. Oldukça ayrıntılı metinler ve çizimleri var.

13. Annem Beni Eskisi Gibi Seviyor mu ve Her Zaman Her İstediğimiz Olmaz:  İsimleri bile mesaj içeren bu kitaplar sevmediklerimiz kategorisinde.

14. 1001 Şeyi Bulun: Henüz çok heveslisi değil.

15. Karıncalar Ne İş Yapıyor: Kafiyeli , kısa cümleleri çok severek okuduk. Bazen böyle hiç adı sanı duyulmamış kitaplar favorimiz olabiliyor.

3 boyutlu iki kitabımız var, ikisi de harika. Çocuklara okumayı sevdirmek için üç boyut iyi bir nokta. Küçük Prens'in figürleri Emre'nin ağzını açık bırakıyor her defasında. 



16. Koyun Russell: İki kitaptan oluşan Russell serisi harika! Resimler yumuşacık, o kadar dinlendirici ve huzurlu ki anlatamam. Benim de çok sevdiğim kitaplar oldular. Üstelik komik.

17. Mutlu Su Aygırı, Gergedanlar Krep Yemez, Mamut Yıkama Rehberi: Nefis hikayeler, nefis çizgiler. Şiddetle tavsiye ediyoruz. Mesaj kaygısı yok. Sadece harika çocuk kitapları.

18. Kurallara Uymazsam Ne Olur : Özellikle okula başlama zamanında bize iyi gelen bir kitap. Kural kavramı ile tanışmak açısından çok başarılı. Şimdi Marakeş yollarında.

19. Teo'nun Tırnak Yeme Kitabı: Emre uzunca bir süredir tırnak yiyor. Kitabın yaklaşımı fena değil. Ebeveyn için tavsiye edebilirim :)

20. Limon Ağacının Şarkısı: Bir türlü elime alamadığım bir kitap. Şiirsel bir dille yazılmış. Nedense itiyor beni.

21. Küçük Poni: Tübitak kitaplarından biri. Fazla metin yok. Bu kitabı özellikle seviyorum çünkü geniş çayırlar, atlar, ahır bana hayallerimi hatırlatıyor. İçimi açıyor. Emre'nin de sevdiği bir kitap.

Gerisi ikinci yazıda..

Etiketler: ,